BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir
Merhaba Ziyaretçi,
Formumuza Hala Kayıt Olmadınmı?
Formumuzdan Faydalanmak İstemezmisin?
Forumda Bilgi Paylaşımı Yapmak İstemezmisin?
Moderatorlermize Ödevlerin Hakkında Soru Sormak İstemesmisin?
Tabiki İstersin O zaman Ne Duruyorsun Hemen Kayıt Ol ve Bilgilermizden Faydalan..

Kurumsal Kimlik Nedir? Uyeols10
BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir
Merhaba Ziyaretçi,
Formumuza Hala Kayıt Olmadınmı?
Formumuzdan Faydalanmak İstemezmisin?
Forumda Bilgi Paylaşımı Yapmak İstemezmisin?
Moderatorlermize Ödevlerin Hakkında Soru Sormak İstemesmisin?
Tabiki İstersin O zaman Ne Duruyorsun Hemen Kayıt Ol ve Bilgilermizden Faydalan..

Kurumsal Kimlik Nedir? Uyeols10
BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir


 
AnasayfaAnasayfa  KapıKapı  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  


 

 Kurumsal Kimlik Nedir?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
RuzgaR
Acemi Üye

Acemi Üye
RuzgaR


Mesaj Sayısı : 15
Cinsiyet : Erkek
Yaş : 35
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 11/07/10
Aktiflik :
Kurumsal Kimlik Nedir? Left_bar_bleue25 / 99925 / 999Kurumsal Kimlik Nedir? Right_bar_bleue

Deneyim :
Kurumsal Kimlik Nedir? Left_bar_bleue39 / 99939 / 999Kurumsal Kimlik Nedir? Right_bar_bleue

Saygınlık :
Kurumsal Kimlik Nedir? Left_bar_bleue35 / 99935 / 999Kurumsal Kimlik Nedir? Right_bar_bleue

Seviye :
Kurumsal Kimlik Nedir? Left_bar_bleue3 / 1003 / 100Kurumsal Kimlik Nedir? Right_bar_bleue


Kurumsal Kimlik Nedir? Empty
MesajKonu: Kurumsal Kimlik Nedir?   Kurumsal Kimlik Nedir? EmptyPaz Tem. 11, 2010 2:38 pm

Kurumsal Kimlik Nedir?





Kurumsal kimlik bir oluşumun bir
piyasadaki duruşudur..
Örnek olarak; Dışarı çıkmadan önce üstünüze başınıza dikkat etmenizdir.

Bir firma veya oluşum piyasaya çıkmadan önce kartvizit,fatura,zarf,logo
vb çalışmaları yapar ve genel pazara çıkmaya hazırdır.. Bu makalede
biraz bundan söz edeceğiz..


KURUMSAL KİMLİK Nedir?

Kurumsal kimlik, bir ticari müessesenin, kurumun, vakfın, kuruluşun ya
da benzer oluşumların kimlik karmaşasını yok eden ve oluşumun gücünü
gösteren tüm görsel/yazılı/sesli ürünler bütünüdür. Profesyonel
ekiplerce hazırlanılırı.
A- KK Hazırlık Çalışmaları Nasıl Yapılır?
1.KurumsalKimlik hazırlama/hazırlatma ihtiyacını hisseden firma ilgili
firmalara başvurur. (REKLAM AJANSLARI Türkiye'de bu işin esas yeridir.
Yurtdışında bu işte uzmanlaşmış ajanslar da mevcuttur.) Bu firma gerekli
hazırlıklara başlar.
2.Firma/Kuruluş; genel yapılanma şeması, faaliyet alanları, siyasal
görüşleri, kaynakları, üretim esasları ve skalaları, teşkilatı, maddi
olanakları vb. yönlerden incelenir.
3.Reklam Ajansı; Art Director, Sanat Danışmanı, Yazar ve
Grafiker/Tasarımcı arkadaşlar oluşan done'lerle bir tasarım süreci
başlatırlar.
(Başlayan tasarım süreci bu çalışan kişilerin eğitimleri, deneyimleri
vs. ile oldukça ilgilidir. Bu süreçte görev alanlar bu iş için eğitim
almış profesyonel kişilerdir.)
4.SUNUM: Firmadan ön görüşme talebi alınır ve firmaya gidip hazırlanan
materyaller gösterilir. Firma'nın istediği DEĞİŞİKLİKLER ve İLAVELER
yapılır. Yeniden bir çalışma sürecine girilir. Defalarca firmaya sunum
için tekrar tekrar gidilebilir. Firma yetkilileri ile sürekli irtibat
halinde çalışmalar yapılır. Ta ki son noktaya gelinip OK alınana kadar.
Okeylenen iş için ÜRETİM SÜRECİ başlar.
B-Kurumsal Kimlik Çalışmaları/Bu çalışmadan çıkan sonuçlar NELERİ
KAPSAR?
1.Firmanın Logosu: (Firmanın logosu tasarlanırken önemli kriterler
vardı. Faaliyet sahası, üretim skalası, maddi gücü vs. önemli
etkenlerdir. Logo'nun kaç renk olacağına kadar önceden görüşmeler
yapılır. Bir örnek vereyim: Küçük bir firma logosunun çok renkli
olmasını istemez. Hem baskı maaliyetleri hem de etkili açısından logolar
genelde 2 renk olarak düşünülür. Ama CMYK (4 renkte basılabilecek)
rengarenk logolar da mevcuttur. Firma bu tarz bi logo istemişse ona göre
yapılır. Logo 3D veya 2D olabilir.
Ya firmanın dediğini yaparsınız, yada yaptığınıza firma yetkililerini
ikna edersiniz. Burada pazarlama, halkla ilişkiler vb. konularda da
bilgili olmanız gerekir. Yada sadece grafikerseni işi yapar
çekilirsiniz, ajansın yetkilisi sizin yerinize görüşmeler yapar.)
Logo'nun CMYK (matbaa için) renk skalası hazırlanır. Logonun renkli
ortamlar ve siyah/beyaz (tek renk) ortamlarda kullanım standardı,
logonun minimum ve max. kullanım boyutları, logonun yeri (sağ alt/sol
alt vs.) hepsi KURUMSAL KİMLİK KLASÖRÜ'nde açıkça belirtilir. Bu klasör,
daha sonra sizin logonuzu kullanmak isteyecek kişiler için referans
olacaktır.
ÖRNEK: Bizim logomuz iki renktir. Bayrak kırmızı (%100M + %100Y) +
Lacivert (%100C + %100M) şeklinde Trichrome yada Spot olarak %100 bayrak
Kırmızı + %100 Lacivert uygun kanallarda basılabilir. A harfi Kırmızı B
harfi ve kalan zemin laciverttedir. gibi belirtmelisiniz. Tek renk
işlerde 2 renkten oluşan logo A harfi %100, B harfi %30 tramdır. gibi de
monochrome renkleri belirtiniz)
Okey alan logo TESCİL işlemine yönlendirilir.

Logo'nun işlerde kullanım örnekleri ve bunların hazırlanması:

2. BASILI İŞLER:
Kartvizit, Antetli kağıt, Zarflar, Sevkiyat Kolileri, Arşiv materyalleri
(Klasör, arşiv kolisi vb.) Sürekli form işler (Fatura, irsaliye,
makbuzlar vs.), Firma iç haberleşme dökümanları, firma içi formlar,
reklam materyalleri (poşetler, dönkart, poster, afiş, pano, broşürler,
gerekiyorsa menüler, tebrik kartları, açlış ilanları vs.)... Görüldüğü
gibi bu ürünlerin maaliyetleri logonun baskı renk sayısı ile doğrudan
alakalıdır.
3. DİJİTAL İŞLER:
Kurumsal Web Sitesi Tasarımı:
Firmanın ihtiyaçlarını karşılayacak ÖZGÜN internet sitesi hazırlanması.
Bu internet sitesi firmanın tüm ihtiyaçlarına yönelik tasarlanmalıdır.
Gerekiyorsa "on-line ticaret" modülü de eklenmelidir. Banner tasarımı bu
bölümde incelenir. Firmanın renkleri vurgulanır.

Dijital Ortam Tasarımları:

Mail (e-posta) formları (firmanın kurumsal kimliğine uygun şekilde).
Otomatik "postanız okundu" formu, e-posta gönderme formu, iç web
formları (intranet)

Dijital Platform Reklamları:

Başka sitelere reklam verilecekse o da bu başlıkta incelenebilir. TV
Reklamları, Web reklamları, vb. web ihtisas alanı burasıdır. Gerekirse
bu bölüm sadece WEB GRAFİKERİ'ne de bırakılabilir.

DIŞ MEKAN REKLAMLARI:

Firmanın dış mekan kaplamaları, Araç giydirmeleri, Dış mekan pano
reklamları, cam sticker'lar vb. işler

TABELA: Firmanın logosu ve kurumsal kimliğine uygun olarak TABELA
tasarımı ve uygulanması, (2 renk degradesiz ve çizim bir logo çok rahat
NEON olurken, degrade'li (tram) bir logo için NEON tabela düşünmek
anlamsızdır. Print-out giydirme, germe tabelalarda tasarım rahat ve
serbesttir. Yine de kurumsal kimlik ön plandadır. Logo sadece harflerden
oluşuyorsa Prinç harf dizme, plexi harf kesme işleri de olabilir.
Alikobalt kullanılacak ise firmanın renkleri uygun olması sağlanmalıdır.


MİMARİ/İÇ MEKAN İŞLERİ:

Firmanın logo ve renklerine uygun olarak mobilya tasarımlarının
hazırlanması yada mevcut mobilya firmalarından renklere uygun olarak
seçilmesi. Firmanın iç mekanının tasarımı: ÖRNEK satış yapan bir firmada
kasanın yeri, konumu vb.

PERSONEL KIYAFETLERİ: Gerekli görüldüğü takdirde firmanın personeline
uygun kıyafetlerin tasarımı ve imalatı (Bknz. KOÇTAŞ vb. firmalar.
Firmanın renkleri ile personel kıyafetlerine dikkat ediniz. Bu tip
işleri bütünü KURUMSAL KİMLİK işleri ile ilintilidir.


(Daha burada yazamadığım bir çok uygulama da mevcut. Ama
bilmediklerinizle kafanızı karıştırmak istemedim. Bir kurumsal kimlik
dosyası gören arkadaşlar ne dediğimi anlayacaklardır. Bir örnek vereyim:
Intel'in kurumsal kimlik klasöründe sadece LOGO kullanımı BAŞLI BAŞINA
AYRI BİR KLASÖRDÜR.)



Sonuç olarak, KURUMSAL KİMLİK çalışması A'dan Z'ye bir bütündür. Bütün
bu hazırlananlar kesinlikle KLASÖR şeklinde hazırlanmalı ve
SAKLANMALIDIR. Bu çok önemlidir. Firma ilerde büyürse, FRACHISING vb.
projeler için de klasörde yer ayrılmalı, franchising alacak firmalara da
bu klasörden verilip buna uygun olarak mekanlarını ve materyellerini
hazırlamaları sağlanmalıdır.


Kurumsal Kimlik ciddiye alınması gereken BÜYÜK bir çalışmadır. Bazı
firmaların yaptığı gibi "bir logo, bir kart, bir fatura= KURUMSAL
KİMLİK" anlayışı hatalıdır ve uygulama böyle yapılmamalıdır. Profesyonel
bir uygulama bunu gerektirir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Kurumsal Kimlik Nedir?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Domain Nedir ? Web Hosting Nedir ? Site Nasıl Hazırlanılır?
» T.C.Kimlik Sorgu Robotu 1.4
» AŞK NEDİR
» NCQ nedir?
» Mcp Nedir ?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir :: Program ve Bilgisayar Merkezi :: Grafik Tasarım-
Buraya geçin: