BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir
Merhaba Ziyaretçi,
Formumuza Hala Kayıt Olmadınmı?
Formumuzdan Faydalanmak İstemezmisin?
Forumda Bilgi Paylaşımı Yapmak İstemezmisin?
Moderatorlermize Ödevlerin Hakkında Soru Sormak İstemesmisin?
Tabiki İstersin O zaman Ne Duruyorsun Hemen Kayıt Ol ve Bilgilermizden Faydalan..

10.sınıf demokrasi notları Uyeols10
BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir
Merhaba Ziyaretçi,
Formumuza Hala Kayıt Olmadınmı?
Formumuzdan Faydalanmak İstemezmisin?
Forumda Bilgi Paylaşımı Yapmak İstemezmisin?
Moderatorlermize Ödevlerin Hakkında Soru Sormak İstemesmisin?
Tabiki İstersin O zaman Ne Duruyorsun Hemen Kayıt Ol ve Bilgilermizden Faydalan..

10.sınıf demokrasi notları Uyeols10
BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir


 
AnasayfaAnasayfa  KapıKapı  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  


 

 10.sınıf demokrasi notları

Aşağa gitmek 
YazarMesaj


avatar


Kayıt tarihi : 01/01/70
Aktiflik :
10.sınıf demokrasi notları Left_bar_bleue998 / 999998 / 99910.sınıf demokrasi notları Right_bar_bleue

Deneyim :
10.sınıf demokrasi notları Left_bar_bleue998 / 999998 / 99910.sınıf demokrasi notları Right_bar_bleue

Saygınlık :
10.sınıf demokrasi notları Left_bar_bleue998 / 999998 / 99910.sınıf demokrasi notları Right_bar_bleue

Seviye :
10.sınıf demokrasi notları Left_bar_bleue100 / 100100 / 10010.sınıf demokrasi notları Right_bar_bleue


10.sınıf demokrasi notları Empty
MesajKonu: 10.sınıf demokrasi notları   10.sınıf demokrasi notları EmptyÇarş. Nis. 07, 2010 7:03 pm

Hak: bireyin, diğer insanların kendi hayatlarını yaşama şekline müdahale etmeden, kendi yaş***** yön verme özgürlüğüdür10.sınıf demokrasi notları Nokta
forumson.com - [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Eşitlik: Ahlâki ve toplumsal bir ideakolalak, insanların birbirleriyle, aynı insan doğasına sahip olmak bakımından, aynı konum ve değerde olmaları hali10.sınıf demokrasi notları Nokta

Özgürlük:Siyasal ve toplumsal alanda özgürlük kavramı daha karmaşık ve çok-anlamlı tanımlar ve tartışmalar getirir beraberinde10.sınıf demokrasi notları Nokta Mesela, Liberalizm'de özgürlük ana prensiptir, ancak burda kişisel özgürlükleri öyle bir abartılır hale getirirler ki sonuçta bununda adına özgürlük diyebilirler: Halbuki konu siyasi oldu mu bu tüm toplumu ilgilendirir, dolayısıyla tekil özgürlüğün çoğul özgürlüğü kısıtlamaması ve ona zarar vermemesi gerekir10.sınıf demokrasi notları Nokta



insan hakları ve temel haklar


İNSAN HAKLARI
İnsan hakları bireylerin salt insan olmakla kazandıkları haklardır10.sınıf demokrasi notları Nokta İnsanların insan olarak taşıdıkları değerin sömürü baskı, kıyım ve her tür lü doğal güç karşısında korunmasına dayanır10.sınıf demokrasi notları NoktaTanımı ve sınırları konu-sunda her zaman tam bir anlaşmaya varılamasa da temel bazı varsa- yımlar üzerinde anlaşılır10.sınıf demokrasi notları Noktaİnsan hakları temelde devlet gücünü sınırlar; hem yasal hem de ahlaksal düzenlemelerin kaps***** girer; hem “olanı” hem de “olması gerekeni” dile getirir10.sınıf demokrasi notları NoktaÖzünde genel ve evrensel nitelik- lidir; bütün insanların hatta bazı durumlarda henüz doğmamış olanların her yerde sahip olması gereken haklardır10.sınıf demokrasi notları NoktaBöylece belirli bir durumda bi-reyin ya da grupların benzer haklarının korunabilmesi anl***** gelir10.sınıf demokrasi notları Nokta Bütün normatif gelenekler gibi insan hakları da zamanın ürünüdür10.sınıf demokrasi notları Nokta Özünü ve biçimini veren tarihsel sürekliliği ve değişim süreçlerini yansı tır10.sınıf demokrasi notları Nokta “İnsan Hakları” kavramının, çok eski bir tarihi vardır10.sınıf demokrasi notları NoktaYalnız bu kavram,ancak II10.sınıf demokrasi notları Nokta Dünya Savaşı'ndan sonra kesin çizgilerle sınırlandırıl- mış, tarifi yapılabilmiş, fertler için teminata bağlanabilmiştir10.sınıf demokrasi notları NoktaKökenleri Stoacılığın doğal hukuk görüşleri ile yakından ilişkili Eski Yunan ve Ro-ma düşüncesine dayanıyordu10.sınıf demokrasi notları Nokta Eski Yunan Stoacılığından etkilenen Roma hukukunda ius naturale (doğal hukuk) sistemine yer verilmiş ve ius getiuma (bütün kavimler için geçerli hukuk) uymak koşuluyla, yurttaşlık haklarını aşan bazı evrensel haklar tanınmıştır10.sınıf demokrasi notları Nokta XVIII10.sınıf demokrasi notları Nokta yüzyılda aydınlanma ile ileri adımlar atıldı10.sınıf demokrasi notları Nokta John Locke ile Montesquie, Voltaire ve Jean-Jocques Rousseau gibi “filozoflar” bu alanda önemli katkılarda bulundular10.sınıf demokrasi notları Nokta Locke bazı hakların bireylerin yalnızca insan olmalarından kaynaklandığını çünkü bu hakların, bireylerin toplumsal sözleşmeyle si- vil topluma geçmelerinden önce içinde yaşadıkları doğal durumda var olduğunu ileri sürdü10.sınıf demokrasi notları Nokta İnsan haklarının doğallığı görüşü, karşı görüşlere ve tartışmalara yol açtı10.sınıf demokrasi notları Nokta Mutlak değişmez, ebedi olarak nitelendirdikleri için birbirleriyle çeliştikleri ileri sürüldü10.sınıf demokrasi notları Nokta Bir başka önemli etken de hem ilerici hem de tutucu çevrelerin tepkileri oldu10.sınıf demokrasi notları Nokta Doğal hukuka ve doğal haklara karşı XVIII10.sınıf demokrasi notları Nokta yüzyılın sonlarında başlayan bu saldırılar XIX10.sınıf demokrasi notları Nokta ve XX10.sınıf demokrasi notları Nokta yüzyıl boyunca daha da yaygınlaştı10.sınıf demokrasi notları Nokta Friedrich Karl von Savigny, Henry Maine gibi düşünürler hakların, belirli topluluklara özgü kültür
ve çevre değişkenlerinin türevi olduğunu vurguladılar10.sınıf demokrasi notları Nokta John Austin, Thomas Hobbes'un bir deyimini kullanarak tek yasanın “hükümdarın buyruğu” olduğunu, Zudwig Witgenstein da gerçeğe ancak doğrulanabi- lir deneyimlerle ulaşılabileceğini iddia etti10.sınıf demokrasi notları Nokta Günümüzde ise hangi kültür çevresinden gelirse gelsin hukukçuların, felsefecilerin ve sosyal bilimci- lerin çok büyük çoğunluğu her insanın bazı temel hakları bulunduğu ko- nusunda birleşir10.sınıf demokrasi notları Nokta

İÇERİĞİ : İnsan hakları bir defada oluşup bitmek yerine günümüze de-ğin başlıca üç aşamada gelişti10.sınıf demokrasi notları Nokta Birinci aşama XVII10.sınıf demokrasi notları Nokta-XVIII10.sınıf demokrasi notları Nokta yüzyılda İngiliz, Amerikan ve Fransız devrimlerinin kla hak ve özgürlükleri ge-tirmesiydi10.sınıf demokrasi notları Nokta Daha çok bireysel nitelikleri olan bu haklar arasında yasal eşitlik, kişi güvenliği, bireysel özgürlük, düşünce ve inanç özgürlüğü, siyasal haklar ve mülkiyet hakkı en önemlileriydi10.sınıf demokrasi notları Nokta XIX10.sınıf demokrasi notları Nokta yüzyılın 210.sınıf demokrasi notları Nokta yarı- sına doğru yükselmeye başlayan kitle hareketleri bu kez daha çok sosyal eşitlik eksenine yöneldi10.sınıf demokrasi notları Nokta Bütün yüzyıl boyunca sosyalist ve reformcu dü-şünceler bu hareketlerle eşlik edip yol gösterdiler10.sınıf demokrasi notları Nokta Bunların sonunda yeni bir senteze ulaşıldı; insan hakları listesinin genişlemesi ve devletin tutu- munun değişmesi “sosyal haklar” ve “sosyal devlet” olgularını doğurdu10.sınıf demokrasi notları Nokta XX10.sınıf demokrasi notları Noktayüzyılda yasalara, anayasalara daha sonra da uluslararası belgelere giren “ikinci kuşak” insan hakları ekonomik, sosyal ve kültürel nitelik- liydi10.sınıf demokrasi notları Nokta Özellikle kapitalizmin baskısı altındaki hakların daha iyi yaşama özlemlerini dile getiren bu yeni haklar, devletin tutum ve işlevinde de de- ğişmeye yol açtı10.sınıf demokrasi notları Nokta Devletin artık etkin bir yol oynaması bekleniyor, kapitalizmin getirdiği sosyal eşitsizlikleri giderici müdahalelerde bulunmak, çalışan sınıfları ekonomik, sosyal ve kültürel yönden destekle mek de onun ödevleri arasına giriyordu10.sınıf demokrasi notları Nokta Böylece “bekçi devlet” ya da “jandarma devlet” yerini “sosyal devlet”e ve müdahaleciliğe bırakıyordu10.sınıf demokrasi notları Nokta “Üçüncü kuşak” insan hakları ise XX10.sınıf demokrasi notları Nokta yüzyılın 210.sınıf demokrasi notları Nokta yarısından sonra orta-ya çıkan bir ölçü de 310.sınıf demokrasi notları Nokta dünya ülkelerinin taleplerini yansıtan yeni bir hal-kayı oluşturur10.sınıf demokrasi notları Nokta Ulusların siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel gelecekle-rini belirleyebilme hakkının, dile getirildiği bu aşamada ezilen ulusların ve halkların bağımsızlık, dünya nimetlerinden eşit ve hakça yararlanabil- mek için verdikleri mücadelenin izleri açıktır10.sınıf demokrasi notları Nokta

İNSAN HAKLARI

İnsan hakları, tüm insanların sahip olduğu "temel hak ve özgürlükler"10.sınıf demokrasi notları Nokta İnsan hakları, ırk, din, dil ve cinsiyet ayrımı gözetmeksizin tüm insanların yararlanabileceği haklardır10.sınıf demokrasi notları Nokta Bu hakları kullanmakta herkes eşittir10.sınıf demokrasi notları Nokta Diğer yandan insan hakları terimi bir ideali içerir10.sınıf demokrasi notları Nokta Bu terimi kullananlar, bu alanda olanı değil, olması gerekeni dile getirirler10.sınıf demokrasi notları Nokta

İnsan hakları, tüm insanların hak ve saygınlık açısından eşit ve özgür olarak doğduğu anlayışına dayanır10.sınıf demokrasi notları Nokta İnsan hakları, her bir bireye bağımsız seçim yapma ve yeteneklerini geliştirme özgürlüğü sağlar10.sınıf demokrasi notları Nokta Bu özgürlükler başkalarının haklarına saygılı olmak ve bu hakları çiğnememe zorunluluğu ile dengelenmektedir10.sınıf demokrasi notları Nokta Bir başka deyişle, birçok hakkın yanında bir sorumluluk da bulunmaktadır10.sınıf demokrasi notları Nokta


adalet,hukuk ve devlet kavramları


Adalet, hakkın gözetilmesi ve yerine getirilmesi anl***** gelir10.sınıf demokrasi notları Nokta Haklı ile haksızın ayırt edilmesi adaletle sağlanır10.sınıf demokrasi notları Nokta Bu anlamda herhangi bir durumun adil (adaletli) olup olmadığından söz edilebilir10.sınıf demokrasi notları Nokta Adalet kavramı temelde hukuk kurallarına uygunluğu içerir10.sınıf demokrasi notları Nokta Öte yandan, adalet insanların toplum içindeki davranışlarıyla ilgili olduğundan ahlak ve din kurallarıyla da ilişkilidir10.sınıf demokrasi notları Nokta
Adalet; kısaca haklılık ve hakka uygunluktur10.sınıf demokrasi notları Nokta Öznel anlamda adalet, herkesin hakkını tanıma konusunda değişmez ve kesin istektir10.sınıf demokrasi notları Nokta Nesnel anlamda adalet, karşıt çıkarlar arasında hakka (hukuka) uygun bir denkliktir, eşitlik düşüncesidir10.sınıf demokrasi notları Nokta Adelet 4 tür altında toplanabilir10.sınıf demokrasi notları Nokta Bunlar:

Dağtıcı adalet
Dekleştirici adalet
Hakkaniyet
Sosyal adelet
Düşünürler eski çağlardan beri adalet kavramıyla ilgilenmişlerdir10.sınıf demokrasi notları Nokta Kutsal kitapların hepsinde adalete ve adil olmaya ilişkin bölümler bulunur10.sınıf demokrasi notları Nokta Eski Yunanlı düşünür Platon’a göre adalet en yüce erdemlerden biri, insanın ve devletin temel davranış kuralıdır10.sınıf demokrasi notları Nokta Aristoteles’in hareket noktasını ise eşitlik kavramı oluşturur10.sınıf demokrasi notları Nokta Ona göre, herkese eşit davranmak adalet için yeterli değildir10.sınıf demokrasi notları Nokta Bir hukuk düzeni güçsüzleri koruduğu ölçüde adaletli olabilir10.sınıf demokrasi notları Nokta Örneğin, günümüzde kişinin tükettiği herhangi bir maldan alınan katma değer vergisi adil bir vergi değildir10.sınıf demokrasi notları Nokta Çünkü kişinin gelir düzeyini dikkate almaz10.sınıf demokrasi notları Nokta Buna karşılık, kişinin geliri üzerinden alınan ve gelir düzeyi yükseldikçe vergi oranının da arttığı gelir vergisi daha adil bir uygulamadır10.sınıf demokrasi notları Nokta
1810.sınıf demokrasi notları Nokta yüzyılda Aydınlanma Çağı düşünürleri adalet kavramını daha dar biçimde tanımladılar10.sınıf demokrasi notları Nokta Onlara göre hukuka ve hukuksal eşitliğe uygunluk adalet için yeterlidir10.sınıf demokrasi notları Nokta Ne var ki, hukuk düzeni her zaman adil olmayabilir10.sınıf demokrasi notları Nokta Çünkü hukuk yasaların her durumda aynı biçimde uygulanmasını gerektirir10.sınıf demokrasi notları Nokta Oysa yargıç herhangi bir olayda yasayı uygularken, durumun özelliklerini de göz önünde bulundurmak zorundadır10.sınıf demokrasi notları Nokta Böylece genel bir nitelik taşıyan yasanın ek yanları uygulamada giderilebilir ve adalete daha çok yaklaşılabilir10.sınıf demokrasi notları Nokta
Günümüzde adalet kavramı sosyal adaleti de kapsamaktadır10.sınıf demokrasi notları Nokta Sosyal adalet, ekonomik, sosyal ve kültürel değerlerin dağılımındaki dengesizliklerin giderilmesini, toplumdaki zayıf ve güçsüzlere devletçe yardım edilmesini içerir10.sınıf demokrasi notları Nokta


------------------------------------------------------------

Adalet, genel anlamıyla hakka uygunluk, haklı ile haksızın ayırt edilmesi demektir10.sınıf demokrasi notları Nokta Bu anlamda hem bir durumu, hem de insanların davranışlarını tanımladığı için ahlak ve din kurallarıyla da ilişkilidir10.sınıf demokrasi notları Nokta Adalet, bir kavram olarak, insan davranışını ahlak açısından ince*leyen ve eleştiren bir düşünceyi de içermek*tedir10.sınıf demokrasi notları Nokta

Kutsal kitaplarda adil (adaletli) olmaya ve yöneticilerin adil karar vermelerine ilişkin bölümler vardır10.sınıf demokrasi notları Nokta Üstelik ilkçağlardan bu yana düşünürlerin en çok ilgilendiği kavramlardan biri de adalet olmuştur10.sınıf demokrasi notları Nokta Sözgelimi Platon adaleti en yüce erdemlerden biri, insanın ve devletin temel davranış kuralı olarak tanımla*mıştır10.sınıf demokrasi notları Nokta Aristo da eşitlik kavramından yola çıkarak, bir hukuk düzeninin güçsüzleri koru*duğu ölçüde adaletli olabileceğini ileri sür*müştür10.sınıf demokrasi notları Nokta 1810.sınıf demokrasi notları Nokta yüzyılın Aydınlanma Çağı düşü*nürleri ise "doğal hukuk" kavr***** yer vererek, hukuka ve hukuksal eşitliğe uygun*luğu adalet için yeterli saymışlardır10.sınıf demokrasi notları Nokta Yüzyıllar boyunca top*lumlar değişirken adalet kavramı da değiş*miştir10.sınıf demokrasi notları Nokta

Eskiden olduğu gibi bugün de hukuk düzeni ile adalet kavramı tam anlamıyla örtüşmez10.sınıf demokrasi notları Nokta Daha dar bir anlamı olan hukuk adaleti sağlamakla yükümlüdür, ama her za*man adil olmayabilir10.sınıf demokrasi notları Nokta Çünkü hukuk düzenini oluşturan yasalar uygulamada esnekliğe yer vermez10.sınıf demokrasi notları Nokta Bu durum zaman zaman adaletsizliğe yol açtığı için, yargıç bir olaya yasaları uygu*larken adalete uygunluk ilkesini de gözetir10.sınıf demokrasi notları Nokta Böylece, yasaların katılığını uygulamada dü*zeltmeye ve adalete daha çok yaklaşmaya çalışır10.sınıf demokrasi notları Nokta

Örneğin herkesten kazancıyla orantılı ola*rak alınan gelir vergisi adil bir vergidir10.sınıf demokrasi notları Nokta Oysa kişinin gelir durumuna bakılmaksızın tüketti*ği herhangi bir maldan (örneğin şekerden) alınan vergi adaletsiz sayılabilir10.sınıf demokrasi notları Nokta Çünkü bu vergi karşısında herkes eşit sayıldığı için zengin ile yoksul eşit oranda vergi ödemiş olur10.sınıf demokrasi notları Nokta
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
10.sınıf demokrasi notları
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Microsoft Access Ders Notları
» Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Ders Notları
» genel kültür + genel yetenek + eğitim bilimleri ders notları + testler
» 8. sınıf inkılap tarihi 69-85
» 10.Sınıf Dil Anlatım Kitabı Cevapları

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir :: Ödev-Eğitim Forumları :: Dökümanlar :: Ortaöğretim-Lise Dökümanları-
Buraya geçin: