şletim Sistemi: Windows XP SP3/Windows Vista SP1
İşlemci: Intel Pentium 4 3.2 GHz Intel Pentium D 2.66 Ghz, AMD Athlon 64 3500 +
RAM:1 GB Windows XP / 2 GB Windows Vista
Ekran Kartı: 256 MB RAM,DirectX 10.0 ,Shader Model 3.0. , NVIDIA GeForce 6800/7600-7950/8600-8800/9600-9800/GTX 260-280, ATI RADEON X1650 - 1950/HD 2400-2900/3650-3870/4650-4870
HDD: 4 GB
Red Kit'i ağlatan kovboylar
2007’nin yaz mevsiminde raflarda boy gösteren Call of Juarez, uzun zamandır yokluğunu hissettiğimiz Vahşi Batı temasıyla bizleri buluşturdu. Silahşorlar diyarında at koşturup, kızıl derililerden kaçmak, öyle her oyunda bulabileceğimiz enstantaneler değil; hele ki, her 3-4 yapımdan birinin, İkinci Dünya Savaşı konusundan beslendiği şu günümüz dünyasında... Sırf bu yüzden bile ayrı bir değeri var Call of Juarez’in. Şimdilerde ikinci oyunuyla raflarda yer alacak olan yapım, adının yanına Bound in Blood ismini almış. İlki yalnızca PC ve X360 için satışa sunulan Call of Juarez’in ikincisi, PS3 konsolu için de raflarda yer bulacak.
İyi günler, Juarez’e bakmıştım...
Serinin ilk oyununda, Billy ve onun üvey amcası olan Reverend Ray adında iki ana karakteri sırayla kontrol ediyorduk. Billy, oyunda atletikliği ve çevliği simgelerken, rahip olan Ray ise üstün silah becerisiyle adalet dağıtıyordu... Yeni yapımda da iki karaktere sahip olacağız. Tıpkı orijinal oyundaki gibi sırayla kontrol edeceğimiz bu karakterden biri, ilk yapımdaki Ray. Ancak bir farkla, biraz daha geçmişe gidiyoruz bu kez. Zira Call of Juarez’in sonunda Ray hayata gözlerini yumuyordu. Bu kez dimdik karşımıza çıkmasını, zamanı geri alan yapımcılara borçluyoruz. Ray McCan’ın haricindeki diğer karakter ise onun kardeşi Thomas McCan.
Tahmin edeceğiniz üzere Ray ve Thomas birbirine pek benzemiyor (Benzese sıkıcı olurdu). Silah kullanma becerilerinden tutun da, atletik yapılarına kadar... Hatta kişiye özel silah seçeneklerinin de olacağını vurgulayan yapımcı Techland, hangi karakterle oynarsak ona göre stilimizin değişmesini sağlamaya çalışıyor. Oyunu kişiselleştirmeye çalışan yapımcı ekip, senaryoyu çok fazla etkilemese de, bazı yol ayrımlarının da olacağını müjdeliyor. Öyle ki, bazen vurup vurmayacağımızın bize bırakıldığı karakterler bulunacağı gibi, kurtaracağımız ya da ölüme terk edeceğimiz düşmanlarımız da olabilecek.
"Yapımda iki farklı karakteri, sırayla kontrol edeceğiz."
Beni niye çağırdın Juarez?
Bount in Blood’da serüven, Gürcistan’daki sivil savaş döneminde başlıyor. Soluğu kısa bir süre sonra Meksika’daki Aztek harabelerinde alıyoruz. Devamında ise Vahşi Batı’nın tehlikeli kanyonlarında hayatta kalmaya çalışacağız. Henüz senaryo ile ilgili detaylar verilmese de, Amerikan tarihinden bir kesitin içerisinde yer alacağımız, açıklanan bilgiler arasında.
İlk oyunun grafik motorunun geliştirilmiş bir versiyonunu kullanan Techland, yayınlanan videolarda ve ekran görüntülerinde gördüğümüz kadarıyla, açık alanları son derece başarılı bir şekilde çizmiş. Geniş haritlar modelleyen yapımcı ekip, karakter tasarımlarına da özen göstermiş. Zira başarılı ışık efektiyle beraber suratlar ve giysiler bir hayli gerçekçi görünüyor.
Genç Juarez
Eğer bir ertelemeye tabi tutulmazsa, PC için Mayıs sonunda raflarda yer alacak olan Call of Juarez: Bound in Blood, X360 ve PS3 platformunlarında Haziran ayında boy gösterecek. Aynı dönemde satışa sunulacak olan Salvation’a ciddi bir rakip olan yapım, muhtemelen sadece FPS olduğu için değil, Vahşi Batı temasına sahip olduğu için de tercih edilecektir
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]