| BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir
|
| | BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir :: Bilgisayar ve PS Oyunları :: Oyun Anlatımları ve İncelemeleri | |
| NBA Live 06 | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
Kayıt tarihi : 01/01/70 Aktiflik : Deneyim : Saygınlık : Seviye :
| Konu: NBA Live 06 C.tesi Mart 12, 2011 7:07 am | |
| NBA Live 06
Sanırım "NBA Live" adını duyunca bile hemen hayallere dalmışsınızdır. Benim seride oynadığım ilk oyun NBA Live 98'di sanırım. Şimdi geriye dönüp baktığımda ise görüyorum ki EA Sports gerçekten her bakımdan çok fazla yol katetmiş. Hatırlıyorum da elinde topu tuttuktan sonra dümdüz yükselip aşağı inen adamları smaç basıyor olarak hayal ederdik, fakat artık Freestyle Control ile havada yön bile değiştirebiliyoruz. Benim aklıma NBA Live deyince alley-oop'lar, orta sahadan atılan son saniye basketleri, Ben Wallace'ın üzerinden Steve Francis ile smaç basmak ve Steve Nash ile Amare'ye behind the back (bel arkasından çevirip) paslar atmak gibi unutulmaz hareketler geliyor (son hareketi 06'dan aldım . Sanırım 18 Ekim yaklaştıkça (her kaynak farklı bir tarih veriyor ama en geç 18 Ekim) kalp atışlarımız daha da hızlanacak. EA Sports yine NBA hayranlarını hayal kırıklığına uğratmayacak gibi görünüyor.
NBA Live 06'da en çok göze çarpan yenilik "Freestyle Superstar" sistemi. Artık NBA'de Shaq, AI, Kobe, Nash, Josh Smith gibi oyuncuların kendilerini diğer oyunculardan ayıran özellikleri rahatlıkla fark edilebilecek. Eski NBA serilerinde olduğu gibi sadece daha hızlı koşup daha yükseğe zıplamaktan ibaret olmayacak.
Oyunda 6 farklı Superstar tipi var: Highflyer, Scorer, Playmaker, Shooter ve Power ofansif ikonlar. Stopper ikonu ise defansif bir ikon. Bunların özellikleri şöyle:
Highflyer: Smacı T-Mac, VC, Josh Smith gibi savunmacısının suratına suratına vurabilen onların tepesinden uçup havada asılı kalan oyunculara veriliyor. Bu oyuncular savunmacı yokmuş gibi davranıp 2 kişinin üstünden smaç basabiliyor, tıpkı Power ikonlu oyuncular gibi.
Scorer: AI gibi Kobe gibi takımının skor yükünü taşıyan, her koşulda sayı yapmayı bir şekilde beceren oyunculara veriliyor. Bu oyuncular 3 kişinin arasına girip oradan sayı çıkartabiliyor. Mesela havada yön değiştirebiliyor ya da estetik hareketlerle savunmacısını şaşırtabiliyor.
Playmaker: Oyun kurma ve pas yeteneği akıllara zarar oyunculara bu ikon veriliyor. Örnek olarak Nash ve Kidd'i verebiliriz. 2 kişi arasından pas atma yada zıplayıp pas atma gibi yetenekleri oluyor.
Shooter: Peja dersem sanırım herkes anlar. Şut kabiliyeti yüksek oyunculara Shooter ikonu veriliyor. Bu oyuncular duruma göre panyalı, bombeli şutlar atabiliyor. Yada pas fake'i yapabiliyor.
Power: Aslında buraya da fazla bir şey yazmaya gerek yok. Low Post'ta sırı dönükken durdurulamayan oyunculara Power ikonu veriliyor. Shaq, Amare gibi.
Stopper: Oyunun kelepçeleri. Her takıma lazım savunmacı oyuncular. Bu oyuncular mevkisine göre şut bloklama yada top çalma gibi özellikleri oluyor. Stopper bir oyuncuyla reboundları elden çalarak alabileceksiniz.
Freestyle Superstar sistemi oyunda sadece ikonlardan ibaret değil. Shaq ile arkanızda kimse duramazken, Steve Nash ile 2 kişinin arasından Amare'ye pas atabileceksiniz. Örneğin Highflyer ve Power ikonlu oyuncular önlerindeki savunma oyuncularına aldırmadan smaçlar yapabilecekler. Playmaker'lar çok farklı pas stilleri ile savunmacıların şaşkın bakışları arasında topu hedefe ulaştırırken, Scorer'lar havada el değiştirme, bel etrafından çevirme gibi özel hareketlerle her durumda bir yolunu bulup sayı yapabilecekler. Shooter oyuncular panyalı, uzun mesafe yada bombeli atışlarla sayı yapabilecek ya da pas fake'i gösterip savunmasını "markete" gönderebilecek. Son olarak savunmacılar yani Stopper'lar ise mevkisine göre top çalma ya da blokta başarılı olacak. Tabii bu özelliklerde de başarı garanti edilmiyor. FS ile ilgili diğer ilginç bir ayrıntı ise, eğer oyuncunuzun birden fazla FS ikonu var ise bunlardan sadece bir hücum ve bir savunma seçebiliyorsunuz. Bu da sizi rakibinize göre stratejiler geliştirmeye yöneltecek.
NBA Live 06
--------------------------------------------------------------------------------
NBA Live 06'daki diğer bir yenilik ise serbest atış sisteminde yapılmış. Artık serbest atışları kla*** "ortayı 2 kere tutturma" yöntemi yerine sağ analog stick kullanarak "çek bırak" tarzı bir yöntemle atacağız. Tabii bu sistem PC'lere nasıl uyarlanır, o da ayrı bir soru işareti. Bu yeni sistemde analog sticki kendimize çekmemizle birlikte oyuncu topu kaldırıyor ve ileri ittiğimizde topu fırlatıyor. Zamanlamaya göre basket oluyor veya olmuyor fakat oyuna daha fazla gerçekçilik getirdiği söyleniyor.
E3 videolarında gözüme çarpan bir yenilik de oyuncu fiziklerindeki gelişme. Artık oyuncular çok daha gerçekçi görünen bilek hareketleri ile şut atacaklar. Kla*** 3 pozisyonlu şut sisteminin yerine her oyuncunun bir iskeleti olacak ve çok daha fazla hareket ile şut atacaklar. Bu çok farklı stillerle şut atma imkanı sunacak. Örneğin Ray Allen şut atarken bilek hareketlerini rahatlıkla görebileceğiz. Oyuncuların artık daha gerçekçi vücutları olacak. Örneğin E3 videosunda olduğu gibi Luke Ridnour çelimsiz (adam yine de 1,90 ama , Jerome James kaslı vücudu ile göze batacak. Fark ettiğim diğer bir gelişme ise artık oyuncuların kıyafetleri daha gerçekçi olduğu, yani daha önceki NBA serilerinden farklı olarak şortların diz altı olduğu açıkça belli oluyor. Ne kadar doğru bilmem ama Xbox videosunda Chauncey Billups'ın sırtından ter aktığını hatırlıyorum. Tabii bu kadar fazla ayrıntı beklemek biraz daha zaman istiyor.
Yapılan diğer çok önemli bir yenilik gerçekçiliği ciddi anlamda bozan "oyuncuların parkede buz pateni yapması olayı" düzeltilmiş. Artık oyuncular yere daha sağlam basacak, rebound mücadelelerinde oyuncak gibi hareket etmeyecek. Gözüme çarpan bir eksi puan ise taraftarlar. Taraftarlarda yine gözle görülür bir gelişme yok ve bence oyunun gerçekçiliğini bozan bir etmen bu. Benim NBA serilerinde dikkatimi çeken bir olay da "Superstar" modunda bile CPU'nun oyun kurmadan PG ile direk skora gitmesi ya da bir pas yapıp en fazla 6–7 saniye içinde atağı bitirmesiydi. Bu şekilde maçlar 160 sayıya dayanıyordu bazen (12 dk periyot) ve bu gerçekçiliği büyük anlamda zedeliyordu. Umarım gerçekçiliği bozan bu olay düzeltilmiştir.
Grafiklerdeki gelişme de kayda değer olacak NBA Live 06'da. Özellikle başta dediğim gibi oyuncu fizikleri çok kademe kaydetmiş. Artık oyuncuların dış görünümleri kasları dövmeleri çok daha gerçekçi görünüyor. Zaten screenshotlarda açıkça belli oluyor. Oyuncuların paslaşmaları ve fake hareketleri çok daha gerçekçi hale gelmiş. Ayrıca oyuncu fiziklerindeki bir başka güzellikte oyundaki bazı smaçları ve hareketlerin bizzat Dwayne Wade tarafından motion capture sayesinde gerçekleştirilmesi.
Oyundaki bir değişiklik de zorunlu olarak spikerlerde yapıldı. Mike Fratello'nun koçluk kariyerine devam etmesi üzerine artık Marv Albert'ın yanında NBA tarihinin en iyi üçlük yüzdesine sahip oyuncularından Steve Kerr yer alıyor. Smaç şampiyonasında ise Earnie Johnson ve Kenny Smith bizi havaya sokmak için uğraşıyor.
Multiplayer için de yeni oyun modları eklenmiş NBA Live 06'ya. Artık sadece Exhibition maçları yapmak zorunda kalmayacağız. All-Star Weekend'i online olarak arkadaşlarımızla oynayabileceğiz. Ayrıca 1 on 1 modu da mevcut. İlk oynadığım NBA oyunundan beri EA gerçekten çok yol kat etmiş. Özellikle NBA Live 2003 ile beraber simülasyon halini alan seri her sene grafik, oynanabilirlik ve gerçekçilik açısından hayal edemeyeceğimiz kadar gelişiyor. Buna dayanarak söylüyorum ki NBA Live 2005 ile NBA Live 06 arasında yine büyük bir atlama olacak ve benim gibi NBA serisi fanatikleri yine 12 dakikalık periyotlarla saatlerce bilgisayarın başını terk edemeyecek. Ama ne yazık ki bu heyecanı yaşamak için Ekim'e kadar beklemek zorundayız.
| |
| | | | NBA Live 06 | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir :: Bilgisayar ve PS Oyunları :: Oyun Anlatımları ve İncelemeleri | |
|
| BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir :: Bilgisayar ve PS Oyunları :: Oyun Anlatımları ve İncelemeleri | |
|
|
| |
|