BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir
Merhaba Ziyaretçi,
Formumuza Hala Kayıt Olmadınmı?
Formumuzdan Faydalanmak İstemezmisin?
Forumda Bilgi Paylaşımı Yapmak İstemezmisin?
Moderatorlermize Ödevlerin Hakkında Soru Sormak İstemesmisin?
Tabiki İstersin O zaman Ne Duruyorsun Hemen Kayıt Ol ve Bilgilermizden Faydalan..

Street Fighter IV Uyeols10
BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir
Merhaba Ziyaretçi,
Formumuza Hala Kayıt Olmadınmı?
Formumuzdan Faydalanmak İstemezmisin?
Forumda Bilgi Paylaşımı Yapmak İstemezmisin?
Moderatorlermize Ödevlerin Hakkında Soru Sormak İstemesmisin?
Tabiki İstersin O zaman Ne Duruyorsun Hemen Kayıt Ol ve Bilgilermizden Faydalan..

Street Fighter IV Uyeols10
BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir


 
AnasayfaAnasayfa  KapıKapı  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  


 

 Street Fighter IV

Aşağa gitmek 
YazarMesaj


avatar


Kayıt tarihi : 01/01/70
Aktiflik :
Street Fighter IV Left_bar_bleue998 / 999998 / 999Street Fighter IV Right_bar_bleue

Deneyim :
Street Fighter IV Left_bar_bleue998 / 999998 / 999Street Fighter IV Right_bar_bleue

Saygınlık :
Street Fighter IV Left_bar_bleue998 / 999998 / 999Street Fighter IV Right_bar_bleue

Seviye :
Street Fighter IV Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Street Fighter IV Right_bar_bleue


Street Fighter IV Empty
MesajKonu: Street Fighter IV   Street Fighter IV EmptyÇarş. Haz. 16, 2010 2:35 pm

Tarih vererek başlamak isterdim fakat tarihi hatırlamıyorum. Hatırladığım tek şey saat... Fırat’ın bana MSN iletisi gönderdiği sırada saat sabaha karşı 3’tü; PhotoShop’taydım. Kuduz Bilek sayfasına son halini veriyordum. Ekranın altında mavi mavi yanıp sönen dikdörtgen kutu bir şeyin habercisi gibiydi... Hemen save alıp iletiye baktım. Şöyle yazıyordu: “Kaan sana büyük bir sürprizim var. Bugün öğlen 11 servisiyle dergiye gel ve soru sorma.” Okuduktan sonra bir müddet ekrana boş boş baktım. Derken bu sefer Elif Akça’dan bir ileti geldi: “11 servisini izle. O seni harikalar diyarına götürecek...” Tanrım! Neler oluyordu? “Neydi bu büyük sürpriz” diye düşünürken heyecandan avuçlarım terlemeye başladı. Cevap yazıp sormak için hamle yaptığımdaysa ikisi de offline olup sırra kadem basmışlardı...
Servis saatine kadar uyuyamadım o gün. Servisle giderken de (Maltepe’den Güneşli’ye iki saatte gidiliyor.) uyumadım. Hürriyet Medya Towers’a geldim ziyaretçi kartımı aldım 9. kata çıktım. Koşar adım ofise girdim ve... (Şu cümle sonuyla tam bir Hürriyet okuru olduğunu fark ettim Kaan. - Şefik) Evet; derginin büyük LCD televizyonunda ilk göz ağrım olan Street Fighter’ın son oyunu Street Fighter IV oynanmak için beni bekliyordu. Donakaldım. Ağlamaklı gözlerle ekrana bakarken Fırat geldi yanıma; “Nasıl beğendin mi sürprizimi?” dedi. Cevap veremedim o an... Sonra Elif geldi ve “Dört sayfa SFIV incelemesi ellerinden öper.” dedi. O an bende film koptu... (Sadece oynayıp gitmeyi mi umuyordun! - Şefik)
Dedim ya tarihi hatırlamıyorum. Hatırladığım tek şey dergi matbaaya gidene kadar deli gibi SFIV oynadığım ve arkalı önlü beş dosya kağıdı not tuttuğumdur. Şimdi bu notları sizlerle paylaşma vakti. Are you ready? FIGHT!
Insert Coin

Oyunun ana menüsünden tek kişilik Arcade modunu seçip oyuna giriyoruz. Dövüşmeye başlamadan önce oyunun zorluk seviyesini raunt sayısını ve zamanı ayarlayabildiğimiz bir ekran geliyor. “Medium 3 Round 99 sec.” gibi ortalama bir ayar yapıp karakter seçme ekranına gidiyoruz. Burada 16’sı seçilebilir 9’u gizli toplam 25 karakterden oluşan bir ekran karşılıyor bizi. Kemikleşmiş SFII kadrosunu saymazsak eğer bu 25 karakterden beşi yeni (Seth Abel Rufus C.Viper El Fuerte) dördü SF Alpha karakteri (Sakura Dan Rose Gen) üçü SSFII Turbo karakteri (Akuma Cammy Fei Long) ve ilk defa kontrol edeceğimiz Gouken var bir de. Aralarından sevdiğimiz bir dövüşçüyü seçiyor altta çıkan kutudan dövüşçünün kostüm rengine ve -eğer açılmışsa- ekstra kostümü giyip giymemesine karar veriyoruz. Yendikten sonraki özgüven konuşmasını da (Personal Action) yine buradan hallediyoruz.



Oyunda sekiz farklı zorluk seviyesi var. Bu seviyeler rakamlar üzerinden sıralanmak yerine Easiest Very Easy Easy Medium Medium Hard Hard Very Hard ve Hardest şeklinde isimlendirilmiş karman çorman edilmiş. Kolay seviyede oynamak isteyenler için üç tane kolay zorda oynamak isteyen profesyoneller içinse üç tane zor seçeneği var. Halbuki bunun yerine Easy Medium ve Hard acemiler için Beginner profesyoneller için de Expert konulsa daha derli toplu daha anlaşılır olabilirdi.
Peki bu zorluk seviyeleri oyuna ne kadar etki ediyor? Ben ilk oyuna başladığımda -her zaman olduğu gibi- Ryu’yu ve orta zorluk seviyesini (Medium) seçtim. Fazla zorlanmadan da oyunu bitirdim fakat! Oyunun son boss’u olan Seth’e birkaç kez yenildim hem de ne yenilmek... Ben hayatımda bu kadar zor bu kadar sinir bozucu bir boss daha görmedim. Tekken 5’teki Jinpachi Mishima için böyle konuşurdum eskiden ama Seth’le dövüştükten sonra bütün düşüncelerim değişti. Göbeğinde Yin-yang şeklinde bir top dönen cinsiyetsiz renksiz kılsız garip bir yaratık bu. Bazı SF karakterlerinin hareketlerini de taklit edebiliyor ayrıca. Örneğin; Dhalsim gibi kollarını uzatabiliyor Guile gibi Sonic Boom atabiliyor Ken ve Ryu gibi Shoryuken çekebiliyor Zangief gibi bacak arasına alıp yere yapıştırabiliyor. Kendine özel bir - iki güzel hareketi var ama Super Combo’su bambaşka hakikaten... Görmeniz lazım. Göbeğinde dönüp duran Yin-yang topuyla hortum oluşturup sizi içine çekiyor içeride birkaç devir döndürdükten sonra ekrana doğru fırlatıyor?! Biri bu adama kameralara oynayıp prim yapmaması gerektiğini öğretmeli.
8 Hit! Wonderful

Her karakterin Super Combo ve Ultra Combo adı altında yaptığı iki özel hareketi var. Super Combo siz rakibe vurdukça ekranın altında dolan “mavi enerji barı” sayesinde aktif hale geliyor. Ayrıca bu barı vuruş hareketlerini güçlendirmek için de kullanabiliyoruz. Örneğin; Sakura’yla Shoryuken hareketlerini yaparken bir değil de iki yumruk tuşuna basarsanız sarı bir renge bürünüp normalinden daha güçlü bir Double Shoryuken yapabiliyoruz. Hadoken büyüsünü daha yoğun atabiliyoruz. Dairesel ya da “bekletmeli” bütün hareketler için geçerli bu... Yani sonuç olarak barı tamamen doldurup Super Combo da yapabilir dolmasını beklemeden varolan enerjiyle hareketlerinizi de güçlendirebilirsiniz; seçim sizin.
Ultra Combo ise mavi enerji barının hemen yanında siz dayak yedikçe dolan Revenge barı sayesinde aktif hale geliyor. Super Combo’nun aksine tek tuşla değil üç tuşla yapılıyor ve dolum seviyesine göre çok daha fazla enerji götürüyor. Karakterin Ultra Combo’ya başlarken yaşadığı öfke patlaması ve kameranın olaya yakın plan girmesi o kadar estetik ve güzel görünüyor ki bar dolsa da hemen yapsam diye bekliyorsunuz. Seth’in ki hariç! Onun Super Combo’sunu tanımlarken estetik ve güzel kelimelerini kullanmak yerine absürt ve komiği demek daha doğru olur. Gerçi dayağı yedikten sonra komik bir tarafı da kalmıyor bu durumun zira Seth sizi öyle hızlı öyle alaycı bir şekilde dövüyor ki sinirlenip haykırırcasına küfretmek istiyorsunuz. Böyle her hareketinden sonra kahkaha atması sizi yere düşürdükten sonra kendini farklı yerlere ışınlayıp sizi şaşırtması ve sürekli saldırıp durması insanı çileden çıkarıyor.



Oyunun zorluk seviyesi dedik ya; oyun zor değil arkadaşlar Seth zor!. İlk oynadığınızda yenileceksiniz ona. İlk rauntta değil belki ama ikincisinde muhakkak yenileceksiniz zira Seth aynı KoF 94’teki Rugal gibi ilk rauntta sakin dövüşen ikinci raunttaysa deliren bir oyun sonu boss’u. Ama işte o da diğerleri gibi “yenilmez” değil sonuçta; açık verdiği anlar oluyor. Hareketlerini ezberlediğinizde o açığı yakalayıp combo’ları ardı ardına diziyor ve işini bitiriyorsunuz. Tabii ki bunu yapmak bazı karakterlerle daha kolay bazılarıyla daha zor oluyor. Eğer bir arcade kolunuz varsa (Hani şu atari salonlarında olanlardan.) şanslısınız fakat benim gibi gamepad ile oynamak zorunda kaldıysanız işiniz gerçekten zor. Bu noktada seçtiğiniz dövüşçüyü rahat kontrol edebilmek çok önemli zira Seth’i yenmek istiyorsanız agresif ve atak oynamalısınız.
Moves Guide

Oyundaki karakterlerden bazılarını dairesel hareketler yaparak bazılarını ise bekletmeli hareketler yaparak kontrol ediyor dövüştürüyoruz. Şöyle ki Ryu ile Hadoken atmak için analog kolla yarım daire + yumruk yapıyoruz ama Chun Li’yle Kikoken atmak için kolu geriye çekip biraz bekletiyoruz sonra ileri + yumruk yapıyoruz. Ryu’yla Tatsumaki Senpukyaku (Yani atari salonu adıyla “dep dep duket”.) yapmak için ters yarım daire + tekme yapıyoruz ama Chun Li’de Hazanshu (Bacaklarını açıp pervane gibi döndüğü hareket.) yapmak için kolu aşağıda tutup bekletiyoruz sonra yukarı + tekme yapıyoruz. Yani Ryu dairesel hareketler ile kontrol ediliyor onun izdüşüm hareketlerini yapan Chun Li ise bekletmeli. Bu iki kontrol stilinden avantajlı olanı tabii ki dairesel stil. İstediğiniz hareketi beklemeden çabucak yapabiliyorsunuz. Ken Ryu Akuma ve Gouken gibi karakterlerin öncelikli tercih edilme sebebi işte bu stildir. Bu karakterlere Sakura’yı Dan ve Sagat’ı da eklersek Seth’i kolay yenebileceğiniz karakterleri de sıralamış oluruz böylelikle.
Düşmanınla dövüş!

Seth’e gelmeden önce yapacağımız son maç Fight Your Rival başlığıyla sunuluyor. Bu bölümde oynadığınız karakterin düşmanı geliyor. Ryu’nun düşmanı Sagat Ken’in düşmanı Rufus Chun Li’nin düşmanı Vega; bütün dövüşçülerin düşmanları bu bölümde karşılarına çıkıyor. Dövüşmeye başlamadan önce rakibimizle yüzleşip gergin bir konuşma yapıyoruz. Dövüşe başladıktan sonra bile bu laf atmalar tahrik etmeler devam ediyor. Akuma’yla oynarken yanardağ mekanında Ryu’la karşılaştığım Fight Your Rival bölümüyse tek kelimeyle mükemmeldi.
Oyunu hangi dövüşçüyle bitirdiğinize bağlı olarak gizli karakterler açılıyor; bitirdikten sonra izlediğiniz anime videolar (Prologue / Endings) tanıtım videoları (Special) ve sanat çalışmaları da (Artwork) açılıp Gallery’deki yerlerini alıyor. Tabii ki bu tüm karakterlerle oyunu bitirmek zorunda olduğunuz anlamına geliyor. Sadece Arcade modu değil Challenge modunu da bitirmelisiniz. Bu modda Time Attack Survival ve Trial adında üç farklı bölüm var. Normal yada Hard zorluk seviyesinde oynayabildiğimiz bu bölümlerde ekstra içerikleri açabiliyoruz.



Çin Mahallesi

Tekken Soulcalibur ve Virtua Fighter gibi üç boyutlu dövüş oyunlarında mekanlar güzel değildir pek; alanlar geniş ve boşlukludur. Gerçek bir dünyada değil de paralel evrende dövüşüyor gibi hissedersiniz. “Kaç yılındayız burası neresi?” diye kendinize sorarsınız. Neden orada olduğunuzuysa asla öğrenemezsiniz. SFIV’te ise durum böyle değil; mekanlar size oyunun adına yakışır güzellikte bir “sokak dövüşü” atmosferi sunuyor. Chun Li’nin mekanında dövüşürken oyundan kopup arka planı izlediğim ve bu nedenle raundu kaybettiğim anlar çok oldu. Sert bir vuruşla rakibinizi yere düşürdünüz diyelim; o an arkada fotoğraf çekmeye çalışan Çinli çocuk dengesini kaybediyor mesela. Oradan geçmekte olan bisikletli adam yere düşüyor seyyar satıcının tezgahı sallanıyor ve daha kim bilir gözümden kaçan neler oluyordur. Gece olduğunda ise arkadaki et lokantası kepenk kapatmış oluyor. Karanlık boş sokaklarda sarhoşlar ve sokak köpekleri cirit atıyor. Diğer mekanlar da aynı mantıkla hareketli etkileşimli ve tamamıyla detaylı hazırlanmış. Bir dövüş oyununda görebileceğiniz en güzel arka planlara sahip bu oyun.
Oyunun güzellikleri sadece arka planlarla sınırlı kalmıyor tabii; karakter animasyonları görsel efektler ve sinematikler her şey o kadar detaylı ve mükemmel hazırlanmış ki oynayan birini izlemek bile en az oynamak kadar keyif veriyor. Ha bir de şunu belirtmekte fayda var: İnternette izlediğim oyun içi videolar ile LCD televizyonda birebir tecrübe ettiğim SFIV arasında görsellik bakımından dağlar kadar fark var. Size tavsiyem oyunu yüksek çözünürlüklü bir ekranda oynayana / izleyene kadar eleştiri hakkınızı saklı tutmanız. Oyunun PC versiyonunun çıkış tarihine kadar sabredin; kesinlikle beklediğinize değecek!. You win Perfect and GAME OVER...

Daha önce yapılmış 3D dövüş oyunlarına benzemeyen tarz sahibi grafikleri ve sunumu ile onları tek kalemde silip atacak kadar mükemmel olan bir dövüş oyunu bu. Yeni eklenen karakterler de mükemmeliyetten nasibini alsaydı LEVEL tarihinde 10 puan alan ilk oyun olacaktı. Velhasıl kelam bu oyunu alın!



Street Fighter IV Street_fighter_4_video_game_image_ryu
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Street Fighter IV
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Street Fighter 4
» Street Fighter IV
» Street Fighter IV
» Street Fighter 4 PC | 2011 | 4 Alt
» Street Fighter 4 Full

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir :: Bilgisayar ve PS Oyunları :: Oyun Anlatımları ve İncelemeleri-
Buraya geçin: