| BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir
|
| | BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir :: Ödev-Eğitim Forumları :: Dökümanlar :: İlköğretim Dökümanları | |
| 8 sınıf inklap tarihi 4.ünite | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
Kayıt tarihi : 01/01/70 Aktiflik : Deneyim : Saygınlık : Seviye :
| Konu: 8 sınıf inklap tarihi 4.ünite Ptsi Nis. 26, 2010 6:50 pm | |
| sosyal çalışma kitabı 4 ünite Perşembe, Ocak 14, 2010 61SAYFA: A)BÖLÜMÜ Soru 1-Esas olarak millete mevcut olduğundan,milleti oluşturan fertlerin herbirine değil,milletin bütününe ait olduğu ve parçalanamaz,bölünmez olduğundan Soru 2-Millete ait olan egemenlik başkasına mâl edilemez,devredilemeyeceği ve geçerliliği yitirmemesi içinEğer iki kişilik olursa anlaşmazlık çıkar Soru 3-Kişi egemenliği olursa halk ezilir ve burda saltanata benzetiliyorAma millet egemenliği olursa halk gayet demokratik bir şekilde yaşar Soru 4-Bütünümüze hitap ettiği ve milli olduğu için parçalanamaz ve bölünemez Soru 5-Teşkilatımızda milli güçleri etken ve milli iradenin egemen olması esas kabul edilmiştir B)BÖLÜMÜ Saltanat:Kişi Egemenliği Meşrutiyet:Kişi Egemenliği-Meclis-Seçim Cumhuriyet:Meclis-Seçim-Partiler-Milli Egemenlik-Kişi Hak ve Özgürlüklerine saygı-Anayasa 62SAYFA: 1BOŞLUK Çünkü:Sevr antlaşmasında bağımsız ve özgür olmayan bir millet olarak ön plana çıkmamız bekleniyorFakat hiçbir millet bağımsız yaşamaya boyun eğemezTıpkı kürtlerin yaptığı gibi 2BOŞLUK Lozan antlaşmalarında sevrde olduğu gibi bir tepki altında bir tehdit altında değildiLozan antlaşmasında ülke topraklarımız dahil kazanılmıştır 63SAYFA: Kalkınma Planları: 1930 Göktürk'te modern türk donanması temaları alındı Sanayi: 1927 Sanayi-i Teşvik Kanunları çıkarıldı 1934 Birinci Beş Yıllık Sanayi Planı uygulamaya koyuldu 1935 Modern Etkik Arama Enstitüsü kuruldu Bankacılık: 1924 TC Ziraat Bankası kuruldu Tarım: 1903 Ulusal Sesler Fabrikası açıldı Savunma Sanayi: 1930 Ankara'da sanayi kongresi toplandı 64SAYFA: 1TİK 'de alınan kararlar daha sonra ekonomi ile ilgili yapılacak çalışmalara temel teşkil etmiştir 2 Bir toplantı ile herkese tasarrufun önemi bildirilebilir ya da afişlerle 3Bu size ait bir soru (: 4 İlk önce olur olmaz şeylere para harcamamak,Lüzumsuz ise söndür sözü ile ışıkları gece gündüz açık bırakmamak 5Su, Petrol, Doğal gaz 6HEm ülkemize hem geleceğimize katkı sağlamış oluruz 7TASARRUF ET ÇOCUĞUNUN GELECEĞİ KURTULSUN (: 8 Gösteriler yapabilir veya daha iyi açıklamak için tiyatroya çevirilebilir 65SAYFA: A)BÖLÜMÜ Ankara'nın başkent oluşunu etkileyen nedenler hep aynı yerde buluşmuşlar ve Ankara yönünde bir kuvvet oluşturmuşlardırKısaca;1)Ank ara'nın jeolojik stratejik ve coğrafi konumu2)Ankara'da oluşan Kuvay-i Milliye ruhu3)İstanbul'un siyasi ve toplumsal çevresine karşı duyulan güvensizlik B)BÖLÜMÜ 1 "tozlu ve sisli bir hava, yer yer toz hortumları havaya yükselip hava boğuklaşıyor 2 Bir gün gelecek şu çorak tarlalar, yeşil ağaçların çevrildiği villaların arasından uzanan yeşil sahalar asfaltlara dönüşecek Hem bunu hepimiz göreceğiz 3Türk'ün imkansızı imkan haline getirin kudretini Dünya'ya imkan haline getirmesi için 4 Türk milletinin tutum ve tasarrufu ile kurulmuştur 66SAYFA DEMOKRATİK CUMHURİYET Cumhuriyet,halkın oyları ile seçtiği millet vekilleri ve onlardan oluşan hükümet tarafından yönetildiği bir yönetim şeklidir Bu sistemde insan haklarına saygı ve hukukun üstünlüğü esastır Demokrasi ise, halkın egemenliğine dayanan bir yönetim şeklidir İnsan hak ve hürriyetlerine saygı duyulan, kişilerin din, vicdan ve ibadet özgürlüklerinin kanunlarla teminat altına alındığı, toplumun kendi yöneticilerini kendi oyları ile belirlediği bir sistemdir Demokraside siyasi ve hukuki eşitlik esastır Cumhuriyetçilik fikri Avrupa’da aydınlanma ile birlikte güç kazanmaya başladı Bundan önce ise egemenlik papa ile kral arasında paylaşılmıştı Halkın karar alma yetkisi veya siyasal bir katılımı kesinlikle yoktu Tabi Avrupa bu duruma gelinceye kadar çok büyük bir bedel ödedi 1789 Fransız ihtilali ile Avrupa’da cumhuriyet fikri büyük bir çığ gibi büyüdü Halkta demokrasi fikri gelişmeye başladı Bunun yanında laiklikte Avrupa’da gelişmeye başladı Laiklik genel anlamda dinle devlet işlerinin bir birinden ayrılması olarak bilinir Esas anlamda ise din ve vicdan hürriyeti, din ve vicdan hürriyetinin güvencesidir 67SAYFA: A)BÖLÜMÜ Tablodaki doldurulacak yerler: a İnsanların çeşitli eğitim istemesi Örneğin Kürtlere ayrı çerkeslere ayrı vs b Ordu siyasetten ayrılmalı çünkü askerlikle siyaseti birbirine karıştırıyorlar cDinin bir parti gibi siyasetle karıştırılması dTürkiye'nin hilafetlere karıştırılması B)BÖLÜMÜ Eğitimin zaman kaybedilecek bir şey olmadığı için Atütürk bu sözü söylüyor C)BÖLÜMÜ Bu kanunlar ortak olarak "Ülkeyi Kalkındırma" adına çıkarılmıştır 68SAYFA: A) BÖLÜMÜ Soru 1:Milli egemenlik temeline dayanan ve özellikle cumhuritet yönetimne sahip olmasıyla ilgili sözü Soru 2:Herkes aynı fikirde olmayabilir,onun için farklı yöneticiler gerekiyordu Soru 3:Kendisine karşıt olmasını beklemiştirBu sayede ilerleme olur Soru 4:Ülkenin çok partili hayata tamamen geçtiğinin göstergesidir B) BÖLÜMÜ Çok partili hayat demokrasiyle olurBu yüzden çok partili olmak gelişme cumhuriyet ve demokrasi için önemlidir C) BÖLÜMÜ PARTİ ADI:Cumhuriyet halk fırkası KURULUŞ TARİHİ:9 eylül 1923 PARTİ KURUCULARI:Mustafa Kemal ****** PARTİ ADI:Terakki Perver Cumhuriyeti fırkası KURULUŞ TARİHİ:17 kasım 1924 PARTİ KURUCULARI:Kazım Kar,Rauf Orbay,Ali Fuat PARTİ ADI:Serbest Cumhuriyet Fırkası KURULUŞ TARİHİ:12 Ağustos 1930 PARTİ KURUCULARI:Fathi Okyar 1)Terakki Perver Cumhuriyet fırkası partiye katılacak insanları daha dikkatli seçerdim | |
| | | | 8 sınıf inklap tarihi 4.ünite | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir :: Ödev-Eğitim Forumları :: Dökümanlar :: İlköğretim Dökümanları | |
|
| BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir :: Ödev-Eğitim Forumları :: Dökümanlar :: İlköğretim Dökümanları | |
|
|
| |
|